U.S. Propaganda Engine’s CEO Found To Allegedly Be Extremely Corrupt

Support SouthFront

U.S. Propaganda Engine's CEO Found To Allegedly Be Extremely Corrupt

Click to see full-size image

You can read this article in German. LINK

Following the storming of the Capitol building in Washington, DC, US President Donald Trump was banned from Facebook, Twitter and YouTube.

Twitter even went so far as to mute the official @POTUS Twitter account, while Trump is still in office.

This censorship is so extreme, that even Russian neo-liberal opposition in confusion. While the most of opinions showcased claim that any censorship ‘in the name of democracy’ is allowed and it is fine to cancel Trump and his supporters, at least some voices have noticed that the situation is not so simple. MSM-promoted Russian opposition figure Alexey Navalny even twitted that Trump should not be censored. At the same time, the Western-funded Russian opposition still have find no courage to question the result of the US presidential election itself despite multiple evidence of vouter fraud because this may lead to the losing of funding from Washington. So, now supporters of the Russian opposition know that the election rigging ‘in the name of democracy’ is allowed.

Of course, Navalny tied it to himself and the situation in Russia, which is still showing – he claims that Russia heavily censors him and he is the “arch-enemy of evil overlord Vladimir Putin” and now, the United States does the same to Trump? According to Navalny, such a precedent would be exploited by the enemies of freedom of speech around the world and that whenever someone needed someone silenced, they would say “‘this is just common practice, even Trump got blocked on Twitter.’”

Navalny’s criticism is also interesting, since Trump has been accused of allegedly being an ally of Vladimir Putin more than once.

Regardless, among praises of Trump’s ban on MSM, in addition to various pieces condemning his supporters as domestic terrorists, there’s another notable development.

The U.S. Agency for Global Media CEO Michael Pack was accused of funneling more than $4 million to his private documentary company through a not-for-profit that he also controls.

He was appointed by Trump, and he was just discovered to be quite corrupt, when Trump is exiting office and it is likely time for a new state-funded propaganda.

According to an NPR report, five recent chiefs of Radio Free Europe/Radio Liberty – appointed under Democratic and Republican administrations – jointly warned President-elect Joe Biden that Pack poses “a long-term threat to the credibility and professionalism of the five networks” he oversees.

US Secretary of State Mike Pompeo is to appear on VOA on January 11th, and whistleblowers used the chance to accuse Pack, since there’s only 9 days for Trump in office, and likely Pompeo is following close.

Pack will be replaced promptly as well. He reportedly attempted to extend his time in his executive seat by cooperating with “conservative allies” that will steer Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia, and the Middle East Broadcasting Networks. The not-for-profit broadcasters are all funded by the federal government through USAGM.

Those networks, along with VOA and the Office of Cuba Broadcasting, collectively reach more than 350 million people across the world each week.

“They historically have demonstrated American pluralism by providing balanced coverage of news events and robust political debate, regardless of how it reflects on current government officials. The broadcasters are also intended to serve the citizens of nations which do not allow journalists to operate freely.”

Turns out they were just lining somebody’s pockets and now a new propaganda engine is needed, which is also not conservative.

Pack did the same with three other non-profit networks funded by USAGM and made himself board chairman over Radio Free Europe/Radio Liberty; Radio Free Asia; and the Middle East Broadcasting Networks.

He sought to force the networks to sign binding contracts ensuring that the boards could not be removed for two full years for any cause, and that board members could only be removed “for cause” subsequently, even though Biden aides have made clear he intends to replace Pack promptly.

As a result of Pack’s alleged misdeeds, the whistleblowers sent a joint letter. It was signed by former Radio Free Europe/Radio Liberty presidents Tom Dine, Jamie Fly, Jeffrey Gedmin, Tom Kent, and Kevin Klose. Fly was fired by Pack along with the heads of other networks last summer.

They cited what they called Pack’s proposed “radical changes in the governance” of the networks. “Credibility with audiences takes years to build and can be destroyed in days,” they wrote. “Mr. Pack’s personnel and policy actions have sought to impose ideological coloration on programming and tight governmental and political control that risk destroying the credibility and effectiveness of al US international broadcasting.”

As such, the censorship is, simply, in its very early, onset stage.

MORE ON THE TOPIC:

Support SouthFront